Ágazat
Nyilvános, társadalmi hasznot szolgáló
Célok
Adakozók keresése
Az ismertség növelése
Önkéntesek toborzása és képzése, kapcsolatépítés
Fotó készítője
Nigel Millard/RNLI
A kihívás
Az RNLI átlagosan napi 24 életet ment meg. Tagjai 24 órás ügyeletet látnak el a mentőcsónakos kutató-mentő szolgáltatás terén az Egyesült Királyság és Írország vizein, továbbá szezonális parti mentőszolgálatot is teljesítenek. Az ehhez hasonló műveletek üzemeltetéséhez az RNLI a támogatók adományaira számít – ami azt jelenti, hogy a szervezet megismertetése másokkal alapvető fontosságú.
Történet
Az RNLI a Google eszközeinek segítségével nagyszerű lehetőségeket biztosít a meglévő támogatóknak – ezenkívül új támogatók figyelmét is felkeltheti.
A jótékonysági szervezet több mint 230 mentőcsónak-állomást üzemeltet az Egyesült Királyságban és Írországban – és mindegyik mentőcsónak fel van szerelve kamerával, amely felveszi a teljes mentőakciót. A drámai és valós felvételeket felteszik a YouTube-ra, megmutatva a jelenlegi támogatóknak, hogy mit tettek lehetővé. Akár egy halász szerepel a videóban, akit egy 11-es erősségű vihar dobál a vízen, akár egy reszkető kiskutya, amint ismét megpillantja a gazdit, ez a kiváló, megosztható tartalom a fiatalabb közönségeket is megismerteti a nonprofit szervezet munkájával. Az RNLI YouTube-csatornája átlagosan 75 000 megtekintést gyűjt be havonta, és 10 000 feliratkozója van.
Az RNLI 2005 óta a Google Ads és a Ad Grants szolgáltatásokat is igénybe veszi az új támogatók megszerzéséhez – a megfelelő támogatókat a megfelelő időben megcélozva. Az RNLI tíz évvel később egy jelentős BBC-dokumentumfilmben is szerepelt, és a Ad Grants által kínált funkciók segítették abban, hogy a legtöbbet hozhassa ki ebből a figyelemfelkeltő lehetőségből. A releváns tartalmak és a hatékony célzás révén rekordmennyiségű látogatás és adomány érkezett.
Az RNLI már régóta a Google Analytics segítségével elemzi a forgalmi adatokat és a felhasználói viselkedést. Ezek a statisztikák 2014 óta az első szervezetszintű tartalomstratégia részévé váltak. A szervezetnél nem csak nézegetik a jelentéseket – reagálnak is rájuk. Cselekszenek annak biztosítása érdekében, hogy az online tartalom megfelelő legyen a közönség számára, illetve hogy a webhelyek a szervezet igényeinek megfelelő műveleteket ösztönözzék.
„A Google által biztosított eszközöknek köszönhetően felfedeztünk olyan új módszereket, amelyekkel nagyobb nyilvánosságot biztosíthatunk jótékonysági tevékenységünk és önkénteseink munkája számára.”
Nigel Saxon, e-média menedzser, RNLI
Hatás
A bevételei 92%-át adományokból fedező nonprofit szervezetként az RNLI továbbra is életeket ment meg a tengeren minden nap – és ehhez a Google Nonprofit Szervezeteknek eszközei is hozzájárulnak, melyek növelik az ismertségüket és a befolyt adományokat.