Ágazat
Nyilvános, társadalmi hasznot szolgáló
Célok
Adakozók keresése
Adománygyűjtés
Az ismertség növelése
YouTube-tartalom generálása
A kihívás
A Kiva személyessé teszi a mikrofinanszírozást azáltal, hogy kapcsolatot teremt a kölcsönadókkal és a kölcsönvevőkkel az egész világon. Ezek a kölcsönvevők hitelt szeretnének a vállalkozásuk növekedésének elősegítéséhez. Annak érdekében, hogy a Kiva kapcsolatban maradhasson ezeknek a személyeknek a csoportjával, növelniük kellett a szervezetet, illetve tájékoztatniuk kellett a közönséget a fontos munkájukról.
Történet
A Kiva az Ad Grants segítségével kezdte el reklámozni a szervezetet, és hamarosan ez lett a legnagyobb forrása a webhelyükre érkező online forgalomnak. Amikor egy potenciális hitelező arról tájékozódik, hogy miként vehetne részt a mikrofinanszírozásban, a Kiva igen jó minőségű leadeket tud generálni. A Kiva meg tudja találni azokat az embereket, akik már érdeklődnek a küldetésük iránt, illetve akik részt szeretnének venni egy olyan szervezet munkájában, mint amilyen az övék.
A Kiva a YouTube segítségével is aktivizálta közösségét: arra sarkallta munkatársait, önkénteseit és a felhasználói közösségét, hogy minden nap készítsenek és töltsenek fel videókat.
„A Google és a Kivánál nap mint nap használt Google-eszközök révén több mint 2,1 millió személyt tudtunk kiszolgálni világszerte, és több mint 890 millió USD értékű kölcsönt tudtunk adni azoknak a földműveseknek, vállalkozóknak és diákoknak, akik az álmaik megvalósítását tűzték ki célul.”
Buckley White, termékmarketing igazgató, Kiva
Hatás
Cynthia, aki földműves Zimbabwe vidéki részén, és két gyermekét neveli egyedül, Kiva-hitel segítségével tartotta életben terményeit, amikor minden eddiginél súlyosabb aszály volt az országban.
Cynthia egy öntöző tóból vizet vezetett az okra-, édesburgonya- és kukoricaföldjeire egy csövekből és vízszivattyúból álló rendszer segítségével. Az 1000 USD értékű Kiva-hitelnek köszönhetően, amelyet 35 hitelező adott össze világszerte, Cynthia meg tudta venni az üzemanyagot a szivattyúhoz, és életben tudta tartani a terményeit.
A farmja által termelt nyereségből fizeti gyermekei taníttatásának költségét, illetve saját oktatásának folytatását is. Tizenéves korában félbe kellett hagynia az iskolát, de most azon dolgozik, hogy érettségit szerezzen, és jó példát mutasson gyermekeinek és más fiatal lányoknak egyaránt.
„Az élet oktatás nélkül olyan, mint a növény víz nélkül. Így aztán elkötelezett vagyok az iránt, hogy minden körülmény között iskolába küldjem a gyermekeimet.” – mondta Cynthia.